Pratite nas

Zdrav život

Kojim ćete vježbama sagorjeti više sala?

“Mišići su suprotnost salu”, kaže kardiolog sa Sveučilišta Mayo, Francisco Lopez-Jimenez, dr. med.

Mišići su diljem vašeg tijela metabolički aktivni na način koji se suprotstavlja visceralnom salu – izvlače glukozu iz vaše krvi, pomažu da vaša jetra prerađuje masne kiseline te smanjuju upalu. Dr. Lopez-Jimenez otkrio je s kolegama da ljudi s velikim trbusima često imaju slabu mišićnu masu donjeg dijela tijela, a povezanost je sve veća kako ljudi stare. Pa to je logično: snažni mišići vašim nogama i stražnjici daju masu, a to su najveće mišićne skupine koje stvaraju bolji omjer mišića i sala u vašem tijelu, pa zato daju snagu zdravijem metabolizmu.

Kako sagorjeti više sala
Ako morate odabrati jednu vrstu treninga, neka to budu vježbe snage jer bi mogle biti najbolje za konkretno uklanjanje trbuha.
U studiji sa Sveučilišta Harvard, muškarcima koji su svakog dana 20 minuta dizali utege manje se s godinama povećala količina trbušnih masnoća nego onima koji su toliko vremena svakog dana provodili u aerobnim treninzima.
Naglasak stavite na vježbe koje vam potiču cijelo tijelo: čučnjeve, mrtvo dizanje, zgibove. Međutim, ista ta studija pokazala je i da aerobni treninzi imaju veći utjecaj na ukupnu tjelesnu težinu. Dr. Lopez-Jimenez predlaže da ih kombinirate, ali na pravilan način: različitim danima radite jedno ili drugo.

Muškarci koji tako treniraju mogu sagorjeti više visceralnog sala nego oni koji bi u istom dolasku u teretanu radili sve.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Jesu li sve jabuke jednako zdrave?

Iako se smatra kako je jabuka visoko na tabeli zdravog voća i namirnica općenito, trebali bismo obratiti više pažnje na to koje jabuke kupujemo.

Kora jabuke bogata je vlaknima, dok su meso jabuke i sjemenke bogate bakterijama, stoga bismo jabuku uvijek trebali jesti cijelu.

Stoga bi se izreka “jedna jabuka na dan tjera doktora iz kuće van” mogla proširiti napomenom – ovisno o tome koju jabuku jedete.

O čemu to ovisi?
Sirova jabuka, kakvu najčešće jedemo, kao i drugo sirovo voće i povrće, sadrži mikroorganizme koji nastanjuju crijeva, a njihov se sastav mijenja pod utjecajem pesticida. Znanstvenici s Tehničkog sveučilišta u Grazu potvrdili su tezu da su mikroorganizmi, odnosno dobre bakterije znatno sačuvanije, raznolikije i djelotvornije u svježe ubranim jabukama iz organskog uzgoja nego u onima iz supermarketa, u kojima ima više bakterija koje nam štete.

– Oko 240 grama jabuke (prosječna jabuka) ima oko 100 miliona bakterija. Najviše ih je u sjemenkama i mesu jabuke – kaže prof. Gabriele Berg, voditeljica istraživanja.

Ako imate mogućnost, birajte domaće i netretirane jabuke koje su dozrjele na stablu.

Escherichia i Shigella najpoznatije su grupe bakterija koje imaju patogeno djelovanje, a najviše bakterija iz ove skupine, kažu austrijski znanstvenici, nađeno je u jabukama u trgovinama, dok su one iz organskog uzgoja imale više sastojaka koji potiču rast laktobacila u crijevima.

Birajmo mudro
Smatra se da je to zbog ograničavanja veličine ploda u industrijskoj proizvodnji, tretiranja pesticidima i dozrijevanja i skladištenja u neprirodnim uvjetima te često i zbog dugog transporta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno