Pratite nas

Zdrav život

Neobične vrste glavobolja za koje niste niti znali da postoje

Vjerojatno znate sve o tenzijskim glavoboljama, cluster glavoboljama i glavoboljama u očnom predjelu, te i više nego što biste htjeli znati o sinusnim glavoboljama, glavoboljama zbog nedostatka kofeina i migrenskim glavoboljama. A vjerojatno ste doživjeli i više od nekoliko glavobolja zbog mamurluka.
Otprilike 45 milijuna ljudi redovito pati od glavobolja i iako su gore navedene najčešće vrste glavobolja, mnogo manja skupina ljudi suočava se s netipičnim vrstama glavobolja.

”Postoje stotine vrsta glavobolja“, kaže dr. Mark W. Green, liječnik za glavobolje na medicinskom fakultetu Icahn u Mount Sinai, New York, kako je određeno prema međunarodnoj klasifikaciji glavobolja.

Kako bi ih razlikovali, liječnici trebaju od pacijenata dobiti detaljan opis simptoma i reći koliko se često pojavljuju.

”Svaka vrsta glavobolje ima svoju povijest“, kaže dr. Green, a ta povijest određuje koje pretrage se trebaju koristiti da bi se potvrdila dijagnoza.

”Što osoba bolje može opisati povijest glavobolje to je učinkovitija procjena.“

Donosimo vam neke od manje poznatih vrsta za koje biste trebali znati.

GLAVOBOLJA UZROKOVANA NAPOROM
Ovakve glavobolje pojavljuju se nekoliko minuta nakon fizičkog napora, uključujući vježbanje, seks, kihanje, smijanje pa čak i obavljanje velike nužde.

”Kada se iscrpljeni, primjerice nakon ovakvih aktivnosti, spinalna tekućina nakratko poveća pritisak u glavi“, objašnjava dr. Green.

Ovaj pritisak uzrokuje bol koja, na sreću, obično nije razlog za zabrinutost i prolazi nakon nekoliko minuta (ili možda traje do sat vremena ako stvarno nije vaš dan):

U rijetkom slučajevima, bol može biti uzrokovana problemom sa krvnim žilama. Stoga, ako je glavobolja nakon napora neobično snažna, posjetite liječnika.

HIPERTENZIJSKE GLAVOBOLJE
Ove glavobolje, kako im samo ime kaže, uzrokuje vrlo visok krvni tlak, oko 200/110 mg ili još viši.

“Kada je krvni tlak vrlo visok, povišen pritisak je i u mozgu. Krvne žile smanjuju dotok krvi u mozak“, kaže dr. Green.

Hipertenzijske glavobolje mogu se osjećati kao vrlo specifična bol, kao da ste nosili vrlo usku kapu na glavi. Najgora je ujutro i obično se smanjuje tijekom dana.

Da bi je izbjegli, nužno je držati krvni tlak pod kontrolom.

ARTERITIS GIGANTSKIH STANICA
Uzrok ovih dosadnih, gorećih i probadajućih glavobolja još uvijek je nepoznat, ali ovo stanje je jako ozbiljno, upozorava dr. Green.

Ne znamo je li povezana s upalom i gotovo se uvijek pojavljuje kod ljudi starijih od 60 godina, koji bol često osjećaju u području ušiju dok zvaču.

Gotovo trećina ljudi koja boluje od ovakvih glavobolja će oslijepiti, stoga je važna hitna dijagnoza.

Liječnici tada započinju liječenje steroidima kako bi spriječili sljepoću i smanjili bol.

NEURALGIJA TRIGEMINUSA
Što postajemo stariji to se više povećava vjerojatnost da će doći do ovakve boli oko sljepoočnica i čeljusti.

Vrlo oštra bol – poput električnog šoka – događa se iznenada, izazvana diranjem lica ili pranjem zuba“, kaže, a ljudi koji pate od ovoga mogu doživjeti nekoliko “šokova“ dnevno, vjerojatno zbog arterije koja pritišće živac.

Relaksatori mišića donekle pomažu, ali ako pacijent ima ove simptome prije 55-te godine života, moguće je da je uzrok neurološka bolest, poput multipla skleroze.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdrav život

Brzinsko mršavljenje: Kako skinuti kilograme u pet dana?

Bliži vam se obiteljsko slavlje, prijateljičino vjenčanje ili neki drugi bitan događaj i želite zabljesnuti u omiljenoj haljini, no u nju ne možete ući… Može li se u pet dana “izbrusiti” liniju? Naravno da može! Evo što vam je činiti.

Svaki dan vježbajte
S obzirom da govorimo o periodu od pet dana, nema preskakanja treninga. Kalorije treba saorjeti kako bi se vidio pomak na vagi. Redoviti treninzi su najbrži način mršavljenja. Svaki dan odradite trening u trajanju 55 minuta, Odličan izbor je trčanje, aerobik ili plivanje.

Obilno doručkujte
Kada smo kod brzog mršavljenja, nema važnije obroka od doručka. Ne preskačite ga. Obilan doručak pokrenut će metabolizam, a brzi i aktivan metabolizam bitan je za skidanje kilograma. Jaja, osobito bjelanjci, dobar su izbor, a osim njih odlične za doručak su i zobene pahuljice. I jedna i druga namirnica sadrže puno proteina, koji su važni za mršavljenje. Ugljikohidrate u ovih pet dana svedite na minimum, a zaboravite i na slatko i alkohol.

Brojite kalorije
Brojanje kalorija važno je za brzo mršavljenje, odnosno instant dijete. Svedite ih nam minimum, onoliko koliko vam treba da neometano funckionirate kroz dan. Ako dnevno unesete 3000 kalorija, smanjite li dnevni unos za samo 700, mogli biste izgubiti pola kilograma svaki dan. Kada osjetite glad prvo ju pokušajte utažiti vodom, nerijetko smo samo žedni. Osim toga, voda je izuzetno bitna kod mršavljenja, ali i inače za zdravo funkcioniranje organizma.

Držite li se ovih savjeta, kilograme ćete izgubiti u pet dana, no nakon toga ne pretjerujte s dijetom, već usvojite zdrave navike i održavajte težinu na najbolji mogući način, bez restriktivnih dijeta.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno