Pratite nas

Zanimljivosti

Znate li da mašina za veš može biti puna bakterija?

Današnje mašine za veš imaju visoku energetsku učinkovitost, ali ne uklanjaju dovoljno bakterije kao prethodne verzije mašina. Ovo je otkriveno kada su pronađene bakterije na odjeći novorođenčadi na neonatalnom odjelu u njemačkoj dječjoj bolnici, ovakva situacija se dogodila uz uobičajene mjere opreza. Nakon istrage, otkriveno je da je problem bio u praonici veša. Tamo su istražitelji otkrili mašine koje se koriste u običnim kućanstvima.

Nakon tog otkrića postavlja se pitanje jesu li kućne veš mašine sigurne i sakupljaju li se u njima bakterije. “Mašine u bolnici izložene su bakterijama koje uspijevaju u bolničkim okruženjima”, rekao je dr. Amesh Adalja za Healthline. Zbog sve veće proizvodnje energetskih učinkovitih aparata odjeća se pere na puno nižim temperaturama. Kako je objasnio Ricarda M. Schmithausen, voditelj istraživanja na Sveučilištu Bonn, sve više bakterija preživi proces pranja u mašinama za veš. Istraživači su otkrili sa se bakterije posebno skupljaju u gumenim utorima mašine.

Mašine za veš  treba redovito čistiti
“Može se činiti čudno, ali čišćenje mašine za veš jednom mjesečno može značajno smanjiti izloženost bakterijama i infekcijama”, objasnila je liječnica Hilary Metcalf za Healthline.

“Pranje odjeće na običnim temperaturama uklonit će normalnu količinu prljavštine. Međutim, ako je odjeća kontaminirano krvlju ili tjelesnim tekućinama, procese pranja treba pojačati vodikovim peroksidom, izbjeljivačem, ali i najniža temperatura treba biti 70°C”, dalje je dodala. Još jedan od učinkovitih načina za uklanjanje patogena s odjeće je da se suši na zraku. “Jedna od najboljih zaštita je sunce””, rekao je CJ Xia iz tvrtke Boster Biological Technology, a neki znanstvenici naglašavaju da treba izbjegavati i sušilicu.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Proteini pomažu kod mršanja, ali preveliki unos može dovesti i do neželjenih posljedica

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

Proteini su važni makronutrijenti koji pomažu kod gubitka kilograma i izgradnje mišićne mase. Kada govorimo o sitosti, brojne studije su pokazale kako su proteini, u odnosu na masti i ugljikohidrate, najučinkovitiji.

– Kako bi očuvali, regenerirali i potaknuli rast mišića, proteini su ključni – kaže nutricionistica Amy Kubal. Međutim, to ne znači da se s njima ne može pretjerati

Koliko proteina je previše?
Preporučeni dnevni unos proteina je 0,8 – 1,0 g/kg na dan, no potrebna količina ovisi o dobi, tjelesnoj masi, vrsti aktivnosti kojom se bavimo i sl. Primjerice, za osobe koje teže 75 kg ta količina iznosi 60 – 70 g proteina na dan, a za djecu u rastu i razvoju, adolescente, trudnice i bolesnike, potrebe za proteinima su povećane i iznose do 1,5 g/kg na dan.

Jednako tako, povećane potrebe za unos proteina imaju i sportaši. Naime, kod vježbi srednjeg intenziteta preporuka je 1,2 – 1,4 g/kg na dan, a kod pojačanog intenziteta vježbanja i profesionalnog sporta potrebe su 1,6 – 1,7 g/kg na dan.

Normalne količine proteina pomažu kod gubitka kila, ali, kao i kod svih drugih stvari, ni s proteinima nije dobro pretjerivati.

– Što smo stariji i što smo aktivniji, brže trošimo mišiće za vrijeme tjelovježbe. Međutim, tijelo ima granicu do koje može iskoristiti te nutrijente. To je otprilike 30 grama po obroku. Tijelu treba više energije da ih razgradi i vjerojatno ćete se osjećati više sito nego da ste pojeli tanjur ugljikohidrata – objasnila je Kubal.

Posebno oprezni moraju biti oni koji imaju bolesti bubrega jer dijeta bogata proteinima može učiniti dodatnu štetu. Jednako oprezne trebale bi biti osobe koje imaju problema sa srcem i krvožilnim sustavom.

Nuspojave

• Osjećaj težine u trbuhu

• Loš zadah

• Konstipacija

• Nemogućnost gubljenja kilograma, a na dijeti ste

• Osjećaj mučnine

• Dehidracija

Kako oporaviti tijelo od viška proteina?
Od jednog obroka koji sadrži puno proteina vam neće biti ništa, ali nemojte da vam to pređe u naviku. Pazite da pijete puno vode jer previše proteina može uzrokovati dehidraciju, a možete imati potrebu i za češćim uriniranjem.

Povećanje nivoa holesterola može biti povezano s prevelikom količinom proteina u organizmu, a zbog toga se možete osjećati umorno i bezvoljno.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno