Pratite nas

Zanimljivosti

NIJE TAKO TEŠKO Strogo izbjegavajte ove namirnice ako želite imati ravan trbuh

Ako je vaš cilj imati ravan trbuh, onda definitivno trebate učiniti ova dva koraka – početi s vježbanjem i napokon početi brinuti o svojoj prehrani. Ne zaboravite kako većina trenera govori kako rezultat čak 80 posto ovisi o tome što ćete jesti, a tek 20 posto o tome kako i koliko ćete vježbati.

Nažalost, ne postoji čudesna namirnica koju možemo dodati u svoju prehranu i nakon nekoliko dana “dobiti” six pack ili barem ravan trbuh, pa je vrlo važno upoznati namirnice koje sabotiraju naš napredak.

Ovo je 8 namirnica koje treba izbjegavati!

Sir
Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da prehrana bogata mastima u obliku triglicerida srednje dugih lanaca smanjuje količinu abdominalnih masti u poređenju s dugim trigliceridima. Trigliceridi srednje dugih lanaca su prisutni u mliječnim proizvodima. To ne znači da su mliječni proizvodi potpuno zabranjeni, jer postoje i zdravije opcije, kao što je grčki jogurt koji snabdijeva organizam proteinima i kalcijem. S druge strane, sir je pun kalorija i zasićenih masti. Ako želite ravan trbuh, imitirajte Francuze i izbjegavajte obrađeni, topljeni sir i uživajte u umjerenim porcijama.

Kruh
Prerađeni ugljikohidrati predstavljaju drugu grupu hrane čiju potrošnju treba ograničiti. Jedna studija pokazala je da prehrana bogata “gustim acelularnim ugljikohidratima” stimulira upale u tijelu i povećava tjelesnu težinu. Jutarnji prepečenac pokušajte zamijeniti proteinima ili voćem. Možda čak i primijetite razliku u razini energije tijekom dana. To ne znači da je kruh potpuno zabranjen. Povremeno si možete priuštiti kruh od cjelovitih žitarica jer sadrže više hranljivih sastojaka.

Sol
Iako sol neće doprinijeti povećanju abdominalnih masti, može izazvati upalu, zbog čega se ne osjećate dobro. Smanjite količinu soli koju koristite prilikom kuhanja i konzumiranja hrane, umjesto toga, dodajte više začina jelima. Sjetite se đumbira, bosiljka, peršina, vlasca, češnjaka, kurkume…

Alkohol
Studija koja je trajala 30 dana otkrila je da su ljudi koji su pili više čaša alkoholnih pića, pa čak i ako je to bilo samo jednom tjedno, imali više abdominalnih masti nego oni koji su alkohol konzumirali redovno i u manjim količinama. Što to znači? Ne morate u potpunosti izbjegavati alkohola, samo ograničiti potrošnju na jednu čašu tog pića dnevno. Stručnjaci čak preporučuju da popijete jednu malu čašu crnog vina svakog dana uz večeru, jer je vino dobro za srčano-krvožilni sustav i opskrbljuje tijelo snažnim antioksidansima.

Gazirana pića
Gazirana pića uglavnom su zaslađena umjetnim sladilima i fruktozom. Prema studiji objavljenoj u stručnom magazinu Journal of Nutrition, potrošnja većih količina fruktoze dovodi do povećane intraabdominalne masti. Poželjno je da konzumirate vodu bogatu sa svježim plodovima (vodu s bobičastim voćem, kriškama limuna, naranče ili krastavca, vodu s mentom..), koja će bolje hidratizirati vaše tijelo, a također je vrlo ukusna.

Prerađeno meso
Meso može biti zdraviji dio naše prehrane. Tijelo opskrbljuje velikom količinom proteina kako bi održalo zadovoljavajuću razinu energije i proizvodilo nove mišićne stanice. Međutim, obrađeni proizvodi od mesa često sadrže visoke razine zasićenih masti zbog čega nisu baš idealan izbor za ravan trbuh. Birajte puretinu, piletinu i ribu na žaru ili pripremljenu lešo kako biste unijeli dnevnu dozu proteina.

Voćni sokovi
Kao i gazirana pića, većina voćnih sokova na policama puni su aditiva, zaslađivača i fruktoze. Učinite si uslugu i napravite svježe sokove kod kuće koristeći svježe ili zamrznuto voće.

Dijetalna hrana
Iako neka hrana i pića imaju dijetetsku etiketu i sadrže malo kalorija i masti, obično sadrže dosta natrija i konzervansa. Mnogo je bolje grickati orašaste plodove ili sušeno voće. Ne samo da ćete duže biti siti, već ćete poboljšati stanje vaše kose i kože.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zanimljivosti

Povlače vam se desni? Evo koji bi kućni lijekovi mogli pomoći

Primjetno smanjivanje desni, otvorena područja korijena zuba, labavi zubi, loš zadah i natečene, crvene, bolne i krvave desni – to su uobičajeni znakovi i simptomi povlačenja desni. Brzo liječenje povlačenja desni od iznimne je važnosti kako zubi ne bi ispadali i da ih ne bi trebalo vaditi. Teži slučajevi povlačenja desni mogu zahtijevati i kirurško liječenje.

Uzroci
Budući da se povlačenje desni češće događa kod ljudi starijih od 40 godina, mnogi smatraju da je to normalan znak starenja. Međutim, to uopće nije točno. Također, povlačenje desni češće je kod muškaraca nego kod žena.

Nakupljanje bakterija i plaka duž linije desni je osnovni uzrok povlačenja desni i jedan od najvećih krivaca za to stanje je loša oralna higijena, piše Healthybuilderz.

Ostali uzroci povlačenja desni su:

  • Korištenje tvrde četkice za zube
  • Agresivno četkanje
  • Pušenje cigareta
  • Dijabetes
  • Hormonske promjene, posebno kod žena
  • Genetska bolest desni
  • Ugrožen imunološki sustav

Kućni lijekovi
Važno je da povučene desni odete provjeriti i liječiti kod stomatologa kako bi spriječili gubitak zuba.

Osim onoga što vam da stomatolog, postoji i nekoliko kućnih lijekova za koje se kaže da su učinkoviti protiv povlačenja desni.

Neki od njih su:

  • Aloe vera – Gel unutar lista aloe vere treba nanijeti na problematično područje.
  • Zeleni čaj – Konzumiranje zelenog čaja bogatog antioksidansima može puno pomoći.
  • Kokosovo ulje – Ispiranje usta kokosovim uljem poznato je kao učinkovito rješenje za povlačenje desni.
  • Eterično ulje eukaliptusa – Korisna su i njegova antibakterijska i protuupalna svojstva.
  • Hrana bogata C-vitaminom – Vitamin C potiče zdrave desni.

Prevencija
Savjeti koji će vam pomoći održati zdrave desni:

  • Redovito pranje zuba
  • Ne zaboravite važnost čišćenja koncem između zuba
  • Jedite hranu koja je bogata vitaminom C
  • Izbjegavanje pušenja cigareta
  • Redovito odlazite na kontrole stomatologu
Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno