Pratite nas

Zanimljivosti

NIJE TAKO TEŠKO Strogo izbjegavajte ove namirnice ako želite imati ravan trbuh

Ako je vaš cilj imati ravan trbuh, onda definitivno trebate učiniti ova dva koraka – početi s vježbanjem i napokon početi brinuti o svojoj prehrani. Ne zaboravite kako većina trenera govori kako rezultat čak 80 posto ovisi o tome što ćete jesti, a tek 20 posto o tome kako i koliko ćete vježbati.

Nažalost, ne postoji čudesna namirnica koju možemo dodati u svoju prehranu i nakon nekoliko dana “dobiti” six pack ili barem ravan trbuh, pa je vrlo važno upoznati namirnice koje sabotiraju naš napredak.

Ovo je 8 namirnica koje treba izbjegavati!

Sir
Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da prehrana bogata mastima u obliku triglicerida srednje dugih lanaca smanjuje količinu abdominalnih masti u poređenju s dugim trigliceridima. Trigliceridi srednje dugih lanaca su prisutni u mliječnim proizvodima. To ne znači da su mliječni proizvodi potpuno zabranjeni, jer postoje i zdravije opcije, kao što je grčki jogurt koji snabdijeva organizam proteinima i kalcijem. S druge strane, sir je pun kalorija i zasićenih masti. Ako želite ravan trbuh, imitirajte Francuze i izbjegavajte obrađeni, topljeni sir i uživajte u umjerenim porcijama.

Kruh
Prerađeni ugljikohidrati predstavljaju drugu grupu hrane čiju potrošnju treba ograničiti. Jedna studija pokazala je da prehrana bogata “gustim acelularnim ugljikohidratima” stimulira upale u tijelu i povećava tjelesnu težinu. Jutarnji prepečenac pokušajte zamijeniti proteinima ili voćem. Možda čak i primijetite razliku u razini energije tijekom dana. To ne znači da je kruh potpuno zabranjen. Povremeno si možete priuštiti kruh od cjelovitih žitarica jer sadrže više hranljivih sastojaka.

Sol
Iako sol neće doprinijeti povećanju abdominalnih masti, može izazvati upalu, zbog čega se ne osjećate dobro. Smanjite količinu soli koju koristite prilikom kuhanja i konzumiranja hrane, umjesto toga, dodajte više začina jelima. Sjetite se đumbira, bosiljka, peršina, vlasca, češnjaka, kurkume…

Alkohol
Studija koja je trajala 30 dana otkrila je da su ljudi koji su pili više čaša alkoholnih pića, pa čak i ako je to bilo samo jednom tjedno, imali više abdominalnih masti nego oni koji su alkohol konzumirali redovno i u manjim količinama. Što to znači? Ne morate u potpunosti izbjegavati alkohola, samo ograničiti potrošnju na jednu čašu tog pića dnevno. Stručnjaci čak preporučuju da popijete jednu malu čašu crnog vina svakog dana uz večeru, jer je vino dobro za srčano-krvožilni sustav i opskrbljuje tijelo snažnim antioksidansima.

Gazirana pića
Gazirana pića uglavnom su zaslađena umjetnim sladilima i fruktozom. Prema studiji objavljenoj u stručnom magazinu Journal of Nutrition, potrošnja većih količina fruktoze dovodi do povećane intraabdominalne masti. Poželjno je da konzumirate vodu bogatu sa svježim plodovima (vodu s bobičastim voćem, kriškama limuna, naranče ili krastavca, vodu s mentom..), koja će bolje hidratizirati vaše tijelo, a također je vrlo ukusna.

Prerađeno meso
Meso može biti zdraviji dio naše prehrane. Tijelo opskrbljuje velikom količinom proteina kako bi održalo zadovoljavajuću razinu energije i proizvodilo nove mišićne stanice. Međutim, obrađeni proizvodi od mesa često sadrže visoke razine zasićenih masti zbog čega nisu baš idealan izbor za ravan trbuh. Birajte puretinu, piletinu i ribu na žaru ili pripremljenu lešo kako biste unijeli dnevnu dozu proteina.

Voćni sokovi
Kao i gazirana pića, većina voćnih sokova na policama puni su aditiva, zaslađivača i fruktoze. Učinite si uslugu i napravite svježe sokove kod kuće koristeći svježe ili zamrznuto voće.

Dijetalna hrana
Iako neka hrana i pića imaju dijetetsku etiketu i sadrže malo kalorija i masti, obično sadrže dosta natrija i konzervansa. Mnogo je bolje grickati orašaste plodove ili sušeno voće. Ne samo da ćete duže biti siti, već ćete poboljšati stanje vaše kose i kože.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno