Pratite nas

Zanimljivosti

Previše spavanja možda je opasnije od nespavanja

Iako znanstvenici još uvijek istražuju neobičan fenomen pretjerivanja sa spavanjem, prve rezultati studije objavljene u časopisu Journal of American College of Cardiology pokazuju da previše sna ima loš dugoročan utjecaj na zdravlje.

Za mlade se preopručuje sedam do devet sati redovitog noćnog sna, a za starije sedam do osam. Nova studija pokazuje da kada se udaljimo od te idealne brojke, bilo u minus ili u plus, povećavamo rizik za srčani udar.

Ljudi koji spavaju dulje od devet sati imaju povećan rizik za 34 posto da dobiju srčani udar u usporedbi s onima koji spavaju šest do devet sati na noć. Kod ljudi koji spavaju manje od šest sati noću taj rizik iznosi 20 posto, a kod onih koji spavaju četiri i manje sati rizik se penje opet na 34 posto.

Ovi rezultati mogu zvučati iznenađujuće. Doktorica Celine Vetter, izvanredna profesorica na Sveučilištu Colorado Boulder i koautorica studije za portal Inverse upozorava da previše spavanja rizično djeluje na zdravlje.

Vetter i njezini kolege uspoređivali su rizik od srčanih bolesti odraslih u dobi od 40 do 69 godina koji su spavali 4, 5 ,6, 7, 8, 9, 10 ili11 sati na noć. Rizik od srčanih bolesti povećao se za ljude koji su spavali 4, 5, 10 ili 11 sati na noć, no ne i za one koji su spavali od 6 do 9 sati.

Znanstvenici još uvijek ne razumiju koja je veza između previše spavanja i povećanog rizika od srčanog udara.

“Mislim da je previše spavanja ‘crvena zastavica’, odnosno rani simptom nekog medicinskog problema. Zbog toga bi liječnici trebali pitati svoje pacijente koliko spavaju. Dugo spavanje je u osnovi znak lošeg zdravlja i depresije”, kaže Vetter za Inverse.

Zanimljivosti

Evo što se događa u tijelu kada ste neispavani? Odmorite se!

Stres kojime smo u zadnje vrijeme pojačano izloženi ne dopušta našim mislima da se smire već one užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to doprinosi problemima sa spavanjem što ostavlja trag na cijelom našem tijelu.

Evo šta se sve može dogoditi ako smo previše neispavani:

  • Podložniji smo bolestima jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s infekcijama i drugim raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.
  • Koža izgleda sve lošije – bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno.
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega – da u njoj vlada zbrka.

Stoga, pokušajte se opustiti prije spavanja. Napunite kadu toplom vodom, pročitajte omiljenu knjigu ili poslušajte neku umirujuću muziku. Nakratko zaboravite brige i probajte se naspavati jer problemi će biti tu i ujutro kada se probudite, no puno lakše ćete se nositi s njima ako se kvalitetno odmorite

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno