Pratite nas

Hrana i zdravlje

Jednu namirnicu nikada ne biste smjeli dodati u jaja kada dođete u srednje godine

Jaja su odlična opcija za ljude koji traže jednostavan i zdrav doručak. Međutim, mnogi čine pogrešku jer dodaju mlijeko ili vrhnje u nadi da će dobiti tu, tako savršenu teksturu jela. Nažalost, vrhnje je bogato zasićenim masnoćama, što dovodi do povećanja kolesterola, što je loš recept za ljude starije od 50 godina. Zato bi bilo dobro uvesti i ove male promjene u prehrani. Pripremajte jaja bez mlijeka ili vrhnja.

Kao i uvijek, možete jesti gotovo sve umjereno, a ni vrhnje nije iznimka. Međutim, ako ujutro već pijete kavu s mlijekom, dobra ideja je da preskočite mlijeko ili vrhnje u doručku. Kako starimo, razina kolesterola raste i povećava se rizik za kardiovaskularne bolesti, pa je ovo izuzetno važno za osobe koje su starije od 50 godina.

“Istraživanja pokazuju da su upravo zasićene masnoće koje se nalaze u namirnicama poput mlijeka i mliječnih proizvoda imale veći utjecaj na podizanje lošeg holesterola”, izjavio je nutricionist Toby Amidor za Food Network.

Važno je paziti na kombiniranje namirnica
Vrlo je važno imati uravnoteženu prehranu kako ne bismo imali visoku razinu holesterola. “Prehrana je također bitna te su preporuke da se prehrambeni holesterol tj. hrana bogata Holesterolom jede umjereno kako se dnevno ne bi unijelo više od 300 mg kolesterola kroz namirnice. Također, ako se jede hrana bogata holesterolom (meso, mesne prerađevine, jaja, mliječni proizvodi) važno je da se kombinira s hranom bogatom vlaknima (povrćem i voćem, integralnim žitaricama i sjemenkama) koje smanjuje njegovu apsorpciju.”

Također je vrlo važno da svatko od nas razmisli koliko konzumira određene namirnice, pa i jaja. “Ako su dio uravnotežene prehrane jaja se mogu redovito konzumirati, točan broj jaja sedmično ovisi prije svega o zdravstvenom statusu osobe, dobi, spolu i razini tjelesne aktivnosti, ali i o ostatku prehrane koji konzumira i s kojim namirnicama ta jaja kombinira”.

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno