Pratite nas

Hrana i zdravlje

Ova vrsta riže učinkovito snižava holesterol i smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, ali evo na što trebate pripaziti prilikom odabira

Crvena riža kao dodatak prehrani učinkovita je u snižavanju holesterola zbog aktivne tvari monakolin, koji se smatra prirodnim statinom i blokira sintezu kolesterola u jetri.

Kliničke studije
Prema nekim saznanjima crvena riža smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti za čak 45 posto. Razinu ukupnog i LDL kolesterola smanjuje za oko 20 posto, a djeluje i na snižavanje triglicerida. Treba naglasiti da se ne radi o posebnoj vrsti riže, nego o pripravku dobivenom fermentacijom obične riže pomoću gljivice Monascus purpureus.

Dosad je više od trideset kliničkih studija dokazalo djelotvornost pripravka crvene riže u snižavanju ukupnog holesterola i lošeg, LDL holesterola.

Nuspojave
No, treba je uzimati u dogovoru s liječnikom. Različiti pripravci imaju različite količine djelatne tvari, a zbog mogućeg utjecaja na jetru jer crvena riža može izazvati nuspojave i stupiti u interakciju kao i statini. Najčešća nuspojava je oštećenje jetre.

Nadalje, neki sojevi gljivice Monascus purpureus proizvode opasan spoj citrinin, koji može izazvati oštećenje bubrega, pa prilikom odabira treba dati prednost pripravcima koji zajamčeno ne sadrže mikotoksin citrinin.

Hrana i zdravlje

Ova namirnica sadrži više minerala od bilo koje druge hrane na svijetu

Ako je komad morske trave ikada doplivao do vas dok ste se kupali, vjerojatno ste pobjegli od njega glavom bez obzira…

Međutim, iako možda ne uživate u bježanju od morske trave tijekom kupanja u moru, ona zapravo uopće nije tako loša. Možda je upravo ona sljedeća namirnica koju bi trebali ubaciti u svoju prehranu jer se radi o jednoj od namirnica s najvećom količinom nutrijenata. Ako se pitate o čemu se zapravo radi, i kako uopće konzumirati morsku travu, odgovore na ta pitanja možete saznati u nastavku.

Šta je uopšte morska trava?
“Morska trava” zapravo je sveobuhvatni izraz kojim se opisuju sve biljke i alge koje rastu u moru i oceanu. Bogata je vitaminima i mineralima, dok istovremeno sadrži jako malo kalorija. Primjerice, pola šalice sirove morske trave sadrži svega 26 kalorija.

Koje su koristi morske trave?
Morska trava, iako je tanka i sadrži jako malo kalorija, u sebi sadrži vrlo velike količine nutrijenata. Za početak, odličan je izvor joda, koji je ključan za zdravlje štitnjače. Morska trava također je odličan izvor vitamina C koji pomaže funkcioniranju vašeg imunološkog sustava, kao i željeza koje pomaže u prijenosu kisika i energije kroz vaše tijelo. Uz to, bogat je izvor vitamina A, aminokiselina, brojnih vitamina iz B skupine, kao i kalija i magnezija koji su dobri za vaše kosti i srce.

Kako konzumirati morsku travu?
Morska trava čest je sastojak u jelima azijske kuhinje. Možete ju pronaći u sushiju, a u japanskim restoranima čak možete naručiti salatu od morske trave. U nekim trgovinama možete pronaći i sušenu morsku travu u obliku grickalica. Ako ste u potrazi za namirnicom koju ćete koristiti umjesto tjestenine, probajte kelp rezance (koji se rade od morskih algi), a sadrže vrlo malo kalorija. Možete isprobati i spirulinu, plavo-zelenu algu koju možete ubaciti u vaš jutarnji smoothie, a koja će vam dati potrebne proteine, vitamin B te željezo.

Kada izbjegavati morsku travu?
Iako je grickanje morske trave načelno dobra stvar, kao i uvijek moguće je pretjerati. Većina ljudi trebala bi pojesti ogromne količine kako bi im naškodila, no neke vrste morske trave vrlo su slane. Također, ako imate problema s bubrezima, štitnjačom ili visok krvni tlak, svakako se savjetujte sa svojim liječnikom prije konzumacije morske trave.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno