Pratite nas

Hrana i zdravlje

Ova vrsta riže učinkovito snižava holesterol i smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, ali evo na što trebate pripaziti prilikom odabira

Crvena riža kao dodatak prehrani učinkovita je u snižavanju holesterola zbog aktivne tvari monakolin, koji se smatra prirodnim statinom i blokira sintezu kolesterola u jetri.

Kliničke studije
Prema nekim saznanjima crvena riža smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti za čak 45 posto. Razinu ukupnog i LDL kolesterola smanjuje za oko 20 posto, a djeluje i na snižavanje triglicerida. Treba naglasiti da se ne radi o posebnoj vrsti riže, nego o pripravku dobivenom fermentacijom obične riže pomoću gljivice Monascus purpureus.

Dosad je više od trideset kliničkih studija dokazalo djelotvornost pripravka crvene riže u snižavanju ukupnog holesterola i lošeg, LDL holesterola.

Nuspojave
No, treba je uzimati u dogovoru s liječnikom. Različiti pripravci imaju različite količine djelatne tvari, a zbog mogućeg utjecaja na jetru jer crvena riža može izazvati nuspojave i stupiti u interakciju kao i statini. Najčešća nuspojava je oštećenje jetre.

Nadalje, neki sojevi gljivice Monascus purpureus proizvode opasan spoj citrinin, koji može izazvati oštećenje bubrega, pa prilikom odabira treba dati prednost pripravcima koji zajamčeno ne sadrže mikotoksin citrinin.

Nastavi čitati
Reklama
Komentari

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Hrana i zdravlje

Ljuta papričica upola smanjuje rizik za srčani udar

Ako ne jedete često ljute papričice, trebali biste. Talijanski znanstvenici s instituta Neuromed objavili su da ljuta paprika, ako se redovito jede, smanjuje mogućnost srčanog udara u prosjeku za 44 posto i moždanog udara za 61 posto.

Holesterol
U istraživanju su koristili podatke 23 hiljade ispitanika tijekom osam godina, a sudionici istraživanja jeli su ljutu papriku barem četiri puta tjedno. Rezultate istraživanja objavio je stručni časopis Journal of the American College of Cardiology. Njihovo je istraživanje pokazalo korist za zdravlje koje imaju ljute papričice neovisno o načinu prehrane.

Najviše dobroga za srce i krvne žile dolazi od kapsaicina, fitotvari odgovorne za okus ljute paprike, koji pomaže u snižavanju kolesterola, a može blokirati i ekspresiju gena povezanog s rizikom za aterosklerozu.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Pratite nas na Facebook-u




Aktuelno